SELENA TARLA İLE RÖPORTAJ…

Yakup Uykutalp. … Hoşgeldiniz.

Selena Tarla. … Hoşbulduk.

Y. U. … Türk kültürü ile ülke toplumları dans kültürünü kıyasladığımızda fark olduğunu görüyoruz. Ülke toplumlarında dans değişiyor, Türk toplumunda dans değişmiyor. Bugün mesela salsa ve tango dansında, Türk toplumu geri kalmadı değil mi?

S. T. … Yeni yeni yani, daha çok ileri diyemeyeceğim. Çünkü kıyasladığımızda kültürel farkı görüyoruz. Ben, sosyoloji mezunuyum. Eğer buradan yola çıkarsam konu ve konular bitmez. Yeni yeni toplum olarak dans konusunda bilinçlenmeye başladık. Şöyle birşey var. Kültürden kopuk, siyasetten kopuk, günlük yaşamdan kopuk gitti. Herşey herşey ile bağlantılıdır. Salsa eşli bir dans olduğu için erkeklerde kıvırıyor. Kalça sallıyor. Feminen hareketleri var. Kültürümüz buna uygun. Yeni yeni insanların gözü alışmaya başladı. Ama, daha çok zaman geçmesi gerekiyor İtalya seviyesine ulaşmak için. Şu an salsa dansıyla ilgili iki dominasyon var. Biri İtalya, diğeri Amerika. Özellikle İtalya ilk sırada yer alıyor.

Y. U. … Nerden merak saldınız dansa?

S. T. … Küçüklüğümden beri dans etmeyi çok seviyorum. Bir dans okuluna gitmeyi istedim. Dans dersi olarak hip hop yapmayı çok istedim. Ama salsa’ya başladım ve salsayı çok sevdim. 8 yıldır dans ediyorum. Daha yolun başındayım. Çok fazla stil, çok fazla dallar ve budaklar var. Dansa girince yeni bir dil öğrenmek gibi. Dans da beni etkileyen kısım kişinin içinden gelerek dans etmesidir. Bunu seyrederken görmek mutluluk vericidir. Yani bilerek dans etmek, müziği duyduğunda stillere ayırıp o şekilde duyarak dans etmen gerekiyor. Yoksa salsa üç ay’da da biter. Üç ay’da bütün temel adımları öğrenirsin ve biter. Dans ediyor musun? evet dans ediyorsun ama profesyonel değil.

Y. U. … Siz profesyonel misiniz?

S. T. … Ben, şu an profesyonel dans etmeye çalışıyorum. Daha çok yolum olduğunu düşünüyorum.

Y. U. … Mütevazı davrandığınızı düşünüyorum.

S. T. … Türkiye’de istesende bir yere kadar gelebiliyorsun. Yurtdışına açılman gerekiyor.

Y. U. … Nerede dans ediyorsunuz?

S. T. … İzmir Çankaya, Tarz okulu’nda dans ediyorum.

Y. U. … Tarz Okulu’nda eğitmenlik mi yapıyorsunuz?

S. T. … Hayır, daha önce asistanlık yaptım, ama eğitmenlik yapmadım. Eğitmenliğe haftaya bir yerde başlıyorum. İki yıl dans edip eğitmenlik yapanlarda var.

Y. U. … Salsa ile bachata dans araasındaki farkı anlatır mısınız?

S. T. … Bachata Dominik Cumhuriyetinde doğmuş diye biliyorum, daha samimi yapılan bir dans. Kapalı tutuş ile yapılan bir dans. zaman zaman hareketle tek bir vücutmuş gibi yapıldığı bir dans. Salsa mı? Bachata mı? Bachata daha çok rağbet görüyor. Bachatanın bir enerjisi var. Türkiyede daha çok erkekler tarafından tercih ediliyor. Bachata çok kolay bir dans. Kişiden kişiye değişmekle birilkte, bir ya da iki saatte birçok adımı çözülebilir. Salsa ise bachataya göre çok çetrevelli. Salsanın farklı bir enerjisi var.

Y. U. … Hiç yarışmalara katıldınız mı?

S. T. … Salsa yarışmasına seneler önce katılmıştım.

Y. U. … Küba’da bir pancar tarlasında çalışan ya da sıradan bir halk veya yüksek zümreye hitap eden de olabilir. Ama, dans konusunda ambiansı yüksek, atmosferi farklı bir ülkedir. Küba halkı için dans konusunda neler söylemek istersiniz?

S. T. … Küba, dans odaklı bir ülke. Ülkenin neresinde olursanız olun eğer gözleriniz açık uyumuyorsanız her an dans etmekle karşı karşıyasınızdır. Toplumumuzda sadece dans ile ilgilenen dans ediyor. Küba’da tüm halk dans etmeyi seviyor. Yolda, sokakta sürekli dans ediyorlar. Yerel danslar çok yaygın. Küba halkı olarak dansı herkes biliyor. Herşeyden önce içlerinden geldiği gibi dans ediyorlar. Küba’da dans ile ilgili herhangi bir fark olmaz. Ama ülkemizde olsaydı fark olabilirdi.

Y. U. … Tabi, kültür düzeyi farklı olabilir. İnsan hayatında içi dolu gözüken boşluklar vardır. Aslında konu özgürlükle sınırlıdır. Bir insan çok varlıklıdır, ama kullanmasını bilemez. Bilgiye, kültüre, spor ve sanata aktardığında evrenselliği yaşar. Dansta da öyledir.

S. T. … Evet, doğrudur. Dansın herhangi bir sınırlamayla cinsiyetle, kültürle, dinle, dille bağlantılı olduğunu düşünmüyorum. 70 yaşındaki bir adam dans edebilir, bir gay’da dans edebilir, bir kadın ya da kız çocuğu da dans edebilir. Evli veya bekar fark etmez. Bachata ya da salsa veya tango dans etmek isteyebilir. Dans ederken olmak istediğin insan olabiliyorsun. Çünkü 3 dakikalık hayalinizdeki insan oluyorsunuz. Bazı müzikleri dinlediğinizde tüyleriniz diken diken olur. Müziklerde duyguyu almak önemlidir. Bir anda üzülürsünüz, bir anda ağlarsınız. Bir başka müzikte coşkuyu yaşarsınız. Dans ederken bu hissiyatları yaşıyorsunuz. Müzik çalmaya başladığında akımına kapılarak hikayeyi yaşarsınız. Belki kendi hayatınızda istemediğiniz bir işe sahipsiniz. İstemediğiniz bir hayatı yaşıyorsunuz, ama dans ettiğiniz 3 dakika olmak istediğiniz adam ya da kadın olduğunu tasavvur ederek hissediyorsunuz. 3 dakika sonrasında yine kendi benliğinizi yaşamaya devam ediyorsunuz. Yaşadığınız 3 dakikada yeni bir kimlik inşa ediyorsunuz. İşte bu anlatılan son hadiseye insanlar tutuluyor. Partnerin olsun ya da olmasın, sen dindar ol ya da kapalı bir insan ol gibi. Bununla hiçbir alakası yoktur. Dans ederken olmak istediğin insan olma fırsatını yakalıyorsunuz.

Y. U. … Dansta kimlik aidiyet ise dans eden kişinin yaşadığı yer neresidir?

S. T. … Kendi zihnindeki yaşadığı yerdir. A, B, C diye ayırmayacağım. Ama, olmak istediğiniz insan olma fırsatını yakaladığınızda o kişi için her yerdir.

Y. U. … Eklemek istediğiniz düşünceniz var mı?

S. T. … Teşekkür ederim.

Y. U. … Ben, teşekkür ederim.

Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Email adresinizle blogumu takip edebilirsiniz.


Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s