SEVGİLİYE MEKTUP-9

İlgili resim

Keşke seni hiç tanımasaydım diye sevgiye isyankar mıydın? yoksa sevgiye yenik miydi düşüncelerin? O ara ne düşünmüştüm, merakta kalma söyleyeceğim.. Duygularımı pert etmiş, düşüncelerime yoğunlaştırmıştın..

Acaba mı desem?

Ne demek istediğini şimdi daha iyi anlıyorum.

Bitti diye üzülmeni istemem..Yaşandı sevincini her hatırladığında ya da aklına geldiğinde yaşamalısın. Çünkü seni tanıdığıma çok mutluyum..Aynı duyguları gözden geçirmeni de istemem. Geçirmek istesende senin duyguların, senin düşüncelerin derim..Yaşandı bitti serüvenine takılmamanı da..

Biliyor musun? Arkadaşlarla toplandıgımızda bana sevmediğin kişiyi daha önceleri söylemiştin. Samimiydik ya hani, hatırladın mı? O zamanlar sevmediğin kişiyle öpüşmen ve benimle tokalaşman bana çok koymuştu. Hatırlatayım dedim. Bak şimdi iyi dinlemeni isterim. Bi dost nasihati diyebilirsin, belki de arkadaşın olabilirim, ya da yoldan gelip geçen biri de diyebilirsin. Ama ne olursa olsun, kim olursa olsun samimi ol..Düşüncelerini söylerken, duygularını da gizleme. Samimiyet tüm kapıları aştığı için kazandırır. O yüzden samimiyeti yaşarken, utanmanı istemem. Ben ne zaman utandım biliyor musun?

Ayağındaki delik coraba tertemiz duygularını yama edip, yırtık gömleği üzerinde gördüğümde utanmıştım..İnce, narin, kibar ve karakteri güçlü, bedenen çok zayıftın. Aslında çok ders çıkarmış, anlatamayacağımı utancımdan söyleyememiştim. Sende samimiyeti ararken, samimiyetsiz duyguları yaşamıştım. Sevgi dediğim, közlenmiş patlıcan kavurmasında delik duygularla aşınmış bir çift çorap mı? yoksa yırtık gömlek üzerindeki boş düşünceleri yaşamak mıydı?

Olasılıkla, ihtimalsiz düşünceleri kendimde yaşarken, utanma duygusuna kapılmanı istemem. Seni utanman için değil, inanman için sevmiştim. Seni tanıdığıma, ne desem ki, yaşandı bittilerin, iyi ve kötü günlerinde İkbahar ve Sonbaharı da yaşamıştık.

Seninle bir daha aynı yolda yürümem..Aynı kafede çay içmem..Bir daha karşılaşmak bile istemem..Bir daha asla dokunmak mı? Nasıl bi duygu olduğunu sormak istersen öfke mi desem, nefret mi? Yoksa terkeden duygularınla çekip gitmek nasıl bi duyguydu, dostane garip hallerinle çok geç tanıdım desem miydim? Keşke hiç sormasaydım? Söylemezdin biliyorum. Ama söylemem gerek. Seviyor muydun? seviliyor muydun? Bazen fazla sevgiler bıkkınlık yaratır..Bunu şimdi söyleme gereği duydum. Çünkü sevgiyi bir saatlik, bir günlük yaşamak olmamalı..Sevgiyi zamana yaymak gerek. Teselli vermediğin sevgi de, sevginin tesellisini aramıştım..Nasıl bi şey olduğunu sorma..Teselli beklerken, sevgiyle yıkıldığım kahpe hayata son kez gülümsemiştim..Elveda demiştim hayat. Elveda demiştim sana. İnsan hiç yıkılır mı? Beni sorma ben var ya ben bir kez değil, çok kez yenilmiştim hayata..Sana..Bir kez de olsa beni teselli et..Sevgi duvarın yabancı duvağında, öyle bir sevgiden bahset ki inanayım. Yok yok..Beni parçalayan, yaralayan konulara lütfen girme. Benim kadar seninde bildiğin konular var. Sevgiden uzak, gözden ırak, bana yakın olmayan sevgiliye ne diyeyim..Durumumu biliyorsun diye hep arkasına sığındığın körpe hayatın yalan kelimeleri, üzüm hoşafı gibi çıkmıştı üste..Ama ben bir komposto değildim. Seninle yaşayan ve seninle yatıp kalkan. Benimkisi nasıl bir durumdu anlamış değilim. işte sana diyeceğim durumum böyle bir durumdu. Sevgi kederinde boğulurken, teselli arayan bir aşk adamıydım..Sevgi ne pahasına olursa olsun arayıp sormaktır. Ben aramasam bile aramak hal hatır sormaktır demiştin. Allah aşkına nasıl bi duygu çemberinde yaşıyorsun, seni anlamaya çalışırken, kendimi de ihmal etmeyeceğim. Hal mi? Hatır mı? Sevgiden çok uzaktım anladığım..Sevgiyle kalın.

yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

yakupuykutalp@gmail.com’dan iletişelim..

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. icimdekikararti dedi ki:

    Sende samimiyeti ararken,samimiyetsiz duyguları yaşamıştım.
    Çok güzel bir tabir…

    Liked by 1 kişi

    1. Yakup Uykutalp dedi ki:

      Teşekkür ederim icimdekikararti. Duyguların tavan yaptığı samimiyetin, samimiyetsizliğine anlam veremezdim.. O halde ne olduğunu bilmediğim sendeki samimiyeti ararken, samimiyetsiz duyguları yaşamıştım. Bir kez mi desem, birçok kez mi desem yaşayarak görmek gerek.. Sevgiyle kalın.

      Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

